Ultimate magazine theme for WordPress.

Лимузината на Путин: Съветски лукс за богаташи

0

Русия пуска първата постсъветска луксозна лимузина, марка Aurus. Тя беше използвана от Владимир Путин при встъпването му в длъжност миналата година. Но могат ли руснаците да пробият на пазара на луксозните коли?, пита Deutsche Welle.

Лимузината на Путин – Aurus Senat е луксозен автомобил руско производство, който много напомня на „Ролс-Ройс“, макар официално да не използва за база нито един съществуващ модел. Колата обаче е съвместна разработка – плод е на сътрудничеството с германските компании Porsche Engineering и Bosch, които са били привлечени като съветници.

Aurus Senat достига 7,5 метра на дължина и струва 18 млн. рубли (242 000 евро). С подобна цена той се прицелва в богатите клиенти от Близкия изток или Китай. Изпълнителният директор на компанията-производител Адил Ширинов уточнява, че потенциалните клиенти не са само държавни служители, а и бизнесмени.

Вложени са много пари

Руската държава е инвестирала много в проекта – не само финансово, а и по отношение на надеждността на марката. Министърът на промишлеността и търговията Денис Мантуров обяви, че от 2013 г. насам в проекта са вложени 12,4 млрд. рубли (близо 176 млн. евро). „Вярваме, че ще достигнем до широк кръг от клиенти“, каза Мантуров пред репортери.

Миниванът и SUV-вариантът, наречен „Комендант“, все още се изпробват, а хибридният или изцяло електрическият Aurus трябва да се появят до 2024-2025 г. „Надявам се да ги видим на Московския международен автомобилен салон през 2020 г.“, посочи Мантуров.

Серията ще бъде разширена и с два нови двигателя, съответно 12-цилиндров с мощност от 800 конски сили и един с по-скромните 255 конски сили и 2,2 литра работен обем. Автомобилът е разработен от Научно-изследователския автомобилен институт НАМИ в сътрудничество с руския автомобилен производител Sollers.

Апетитен пазарен сегмент

Очаква се глобалният пазар на луксозни автомобили да се разраства: от 101 млрд. долара през 2018 г. на 246 млрд. долара пред 2026 г. – заради нарастващите доходи, твърдят от Databridge.

Други обаче са доста по-предпазливи в оценките си. Продажбите на автомобили от високия клас вероятно са достигнали пика си. А това застрашава най-вече бизнес-модела на производителите на луксозни автомобили от Германия, твърди анализаторът Филип Хучойс, управляващ директор на Jefferies Group. Намаляват и продажбите на Jaguar Land Rover – във Великобритания те са спаднали с 4,6%, а на китайския пазар нещата също не вървят гладко.

„Производителите на луксозни автомобили трябва да преосмислят стратегията си, убеден е Хучойс. „Ако съм прав, търсенето е достигнало своя връх. А това налага реорганизация в сегмента на високия клас автомобили“, казва наблюдателят. Според него електрификацията и допълнителните разходи на концерните, свързани с новите изисквания за вредните емисии, сериозно са увредили досегашния им бизнес модел.

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече